I choose to be happy

I choose to be happy

Friday, November 11, 2011

Aidiladha

R.I.A.N.G.R.I.A.  A.I.D.I.L.A.D.H.A.  2.0.1.1.

Assalamualaikum wbt semua.....

Aidiladha, atau yg kite sebut raya aji atau raya korban baru je lepas.  Meriah tak sambutan kat tempat u all?  Kebetulan raya aji kita pd hari ahad, so dpt la cuti the next day nye kan... kan... kan... Tak yah nak apply2 cuti lagi dah... hehehe... save cuti tahunan :) 

Raya aji kali ni turn saya beraya bersama family saya.  Maksudnye? Saya ngn kakak & adik pompuan saya kena prepare juadah ler... Maklum la, bonda kami dah tiada.. sob3.  Sedihkan raya mak tak de.... Ok, cukup sesi sedih2, back to the topic!  Ok, now what's the menu??? Pening weh nak pikir sensorang... so, saya pun post kat our sibling punye wall FB (cewahh, komain... ade grup FB tu... pergh, tak kaloh....) menu utk raye.  At first sy cdgkan nasik minyak (mmg haram tak tau nak buat, x pnh buat lgsg).  Senyap.  Ok, ok, sy paham... no nasik minyak please!! My kak ngah kate dia nak buat commercial rice... Commercial rice? Nasik dagang da... Yabedabedu!!!! I like nasik dagang... 

Stlh direspon oleh sibling sume, sepakat tlh diputuskan, nasik dagang la menu utama... chefnya, of kos la kak ngah saya.  Saya ambik kontrak buat kukis & pencuci mulut... Jgn tak caya, sy buat pavlova taw.... my very FIRST TIME! tp boleh la.... Bukan pavlova jek, saya jugak buat trifle, cornflakes meringue cookies & spaghetti.  Sgt puas hati dgn hasil masakan sendiri... cewah, smpat lg perasan sambil memuji diri sendiri tu!!! Uwekkk.... (sila muntah skrg).   Adik sy plak ambik kontrak buat nasik impit kuah kacang & rendang ayam.  Sedakk weh!!! 

Disebabkan sume makanan yg disediakan sodap2 blake (skali lagi, sila muntah skrg!), so kami tak pegi beraye ke mana2 pun, asik repeat makan jek... hahaha. Cakap banyak pun tak guna, nnt u all cakap saya perasan la plak kan (mmg pun).  Meh kita layan gambo je la yek... Bak kata omputis, let the pictures talk... hehehe... LAYANZZZZZZZ




ni la mende alahnye pavlova tu... tp rupe kureng la sket , pestime kan....

ni lah hasil air tangan kami tiga beradik.... makan = sedap = gemukk!!! hahahha

berjimba di rumah sendiri... maka diisi masa yg ade dgn sesi bergambo je ler.... aksi situ sana sini!
say cheese... klik... klik..
Daaa.... c u next n3. Stay tuned!

No comments :