I choose to be happy

I choose to be happy

Saturday, March 16, 2013

Flashback entry #2 - keGILAan...

Assalam...
GILA kan tajuk? Mmg nak citer pasal GILA pun... kegilaan masa ngandung!
Mksudnya, all ths while, aku tak heran kisah pun dgn mende2 nih, tp time ngandung, ya ampun.. sgt menyukainya...

keGILAaan #1: K.O.P.I.

sumber: lebai gugel :)
Ari2 mesti oder kopi... kopi panas for brekfes, kopi ais for lunch or dinner, or sometimes both :)
Org kate preknen women x elok minum kopi... abih, kalu dah tekak nak minum yg itu aje? Cuak jugak aku bile org kate cm tu... tp still oder jugak.  Cuma mase nak minum tu, aku doa jgn lah keinginanku ini memudaratkan aku n baby... Alhamdulillah, so far so good :) 

keGILAan #2: N.O.V.E.L.

Owh nooo!!! Aku boleh spend hours (4-5 jam stret) setiap mlm utk bc novel?? Believe it...  Tido smpai kul 2-3 pagi, just because nak tau ending crite cepat2... Novel2 yg aku minat novel ttg marriage & kisah suami isteri la kann... Romantika2 gitu :) 


Sanggup soping novel di KL... ada jgak yg pinjam :) Ofkos la kan, sharing is caring... And ada yg bc online jugak. Kirenya pantang ade peluang.  Kalau dulu, tak mgkn la nak spend masa berjam2 nak bc novel, rase mcm syg sgt mase... tp dek krn ngandung ni, hambik ko... bersambung2 plak :)

keGILAan #3: C.H.E.C.K.U.P.T.I.M.E.

Ape yg digilakan dgn check up? Kalu ngandung 2 kali sblm ni, mmg x suke g check up. Tp ths time, asik tak sabar nak g check up... Slalu dok kire hari, bile la next check up? Hehe... suke sgt agaknye jumpe Dr Suraya tu :P  Mmg pon... Suke bile smbil scan dia ckp "ni jantung dia, ni tulang belakang, ni tulang peha, air ketuban ok, cuma baby melintang, so far sy tgok ni baby girl.."  Walopun tiap kali scan dia ckap mende yg sama, tp aku nak jgak dengar, tak sabar nak tgu next visit... Agak gila kan?? 
suke taw kumpul gamba2 nih... 

keGILAan # 4: K.E.M.A.N.I.S.A.N.

Hah?  Walopun ko GDM?? Mmg tak hengat la... saje je cari pasal kan?? Nak buat cm mane, baby nak makan mende2 yg manis sokmo.. (aikk, baby jugak yg salah?) Mmg... sgt suke kuih2 manis n tradisional.  Sblum ni, aku mmg x minat kueh tradisional yg manis2, especially yg lembik2... Tp la ni, hambik nak... tepung bungkus, kueh tako, kayu keramat (kueh org ganu nih...), coq keria, seri muka, dan yg sewaktu dgnnya, suma aku suke.  Termasuk jgak la, kegilaan ramai yg terbaru.. crepe... but ofkos not durian crepe for me, ok! Lain2 crepe, sume aku belasah... stoberi? jagung? mango? Sume ni kejadian selepas 4 bulan preknen (time ni dah x alah...).  yum..yumm...
gamba2 dr lebai gugel... tq to owner gamba :)

kePANTANGan... eh tetibe plak?

Dlm kegilaan2 ni, ada jgak yg aku pantang... lgsg x bleh nak kompromi.

#1:
Bau keta baru... eeeyuucckk. We all beli keta baru utk aku (yeay!!)... mase tu tak tau preknen lg... Smpt la aku naik n drive ke opis sekali jek... Pastu, slpas disahkan ngandung oleh Pregnancy Tester itew, terus aku x boleh bau lgsg kete tersebut.  Lalu, menganggur la keta itu di rumah... Nk g servis pun org pelik, mileage x smpai 1000 pun mase 3 bulan! Lantak la... keta aku... ada aku kesah??

#2:
Pakai baju ngandung.  Lgsg x bleh nak pakai... rase cm huduh, x selesa, nak muntah, geliii, nampak gemok (dah namenye preknen, takkan slim kot... sedangkan time x preknen pun tak slim :P ), x de self confident (ewahh... ye dok?) & mcm2 lg la... So, 1 pun baju preknen lama aku x pakai & 1 pun aku takde beli baju preknen yg baru. Lg pun bile aku terai pakai baju preknen je, 2-2 anak aku tanye "ummi pakai baju ape tu? x cantik la..." <--- hah, inilah sebenanye alasan aku x pakai... kikiki...

Weh, seronok gak melayan kegilaan2 mase ngandung ni kan... nak2 plak ade yg melayan... hihihi. Seb baik aku tak gila nak beli omeh (emas) ke, gajet ke, tak pun gila nak pegi melancong ke kann?? Kalu tak, sape yg merana teruk?? Laki aku jugakk.... 
Syukur kegilaan aku ni tak lah gila mana. Kalu tak, mau "gila" poket laki aku nak melayan... Sbb tu aku selalu pesan, bersyukur atas setiap kejadian, bersyukur atas apa yg dikurniakan.  Sesungguhnya, aku sgt bersyukur with what i have now... Alhamdulillah. 

Tamat sudah episod GILA ai... Daaa...

No comments :