I choose to be happy

I choose to be happy

Saturday, March 16, 2013

Welcome back, MYSELF! Flashback...

Assalam.... ape punye tajuk? 
Penangan dek udah lama x berblog ni, nak cari idea utk tajuk pun susah...  Tp dlm kepala mcm2 crite nak ditulis. Kira ni n3 FLASHBACK la, aci?? 

Nak share story nih... Preknen again lepas 8 taun??  Apa perasaan? Mcm2 perasaan ade. First dpt tau: Biar betul? Iye ke? Am I ready? Are we ready? Nak repeat balik momen2 beranak kecik?  Mcm2 soalan dlm kepala me n hubby...  Ok, take a deep breath u two... and finally, we admit that Allah knows better.  Siapalah kami utk menidakkan takdir Allah ini. Hikmah dan nikmat di sebaliknya pasti akan datang.... Alhamdulillah.  

Ngandung kali ni, spt yg sebelum2nya, MABUK & ALAHAN!! Uwekkk... ni yg tak tahan ni... Plus GDM!!! oo em gee... festaim nih.  Doktor kata normal kalu preknen time berumur ni kena kencin manis.  Hah?? tua kah aku?? Huhu...  Doktor kata kena kontrol diet.. ni x boleh, itu pun x boleh... aptb :( 
Siap kena ambik reading 3 kali sehari...  nak senang, doktor suruh beli device mcm kt bwh ni!


...and kena rekod reading 3 x sehari, dh mcm org diabetic jek... (eh, mmg pon kan?? tak ngaku weh...)
Apa2 je la doktor, janji aku n baby sihat kann.... 
buku rekod :P
mase mule2 tau preknen... tinggi tuh!
after 3 months... alhamdulillah, mmg
3 bln tu control giler2.... 

the next 3 months... still ok! yess
walhal, aku dah x kontrol
langsung... jahat kan??

Seb baik check kat swasta, x de la kena minum air gula manjang... ada 2 kali jek kena minum, masa doktor nak check sama ada aku ni kontrol diet ke idak.  Alhamdulillah, blood test menunjukkan diet control aku GOOD! Yeay...  Seb baik the first 3 months tu aku alah, so mkn pun x berape la... scr tk lgsg membantu aku kontrol diet :) Tp, masuk 4 bulan... jeng3, kegilaan terhadap KEMANISAN tlh melanda.. heheh... Will share in the next entry :)

Moral nya disini:  Pasti ada hikmah di sebalik sesuatu musibah / kejadian... Bersyukurlah dan sentiasa redha dgn setiap yg berlaku. 

Next n3, nak share KEGILAANku time ngandung kali ni... till then, daaaa....




No comments :