I choose to be happy

I choose to be happy

Wednesday, December 25, 2013

Dinner sihat...

Aiyakkk... pasal ape sume entri makan2 je ni??? Ishh3... nampak sgt tuan tanah ni suke makan kan?? Owh yess, sape x suke makan wehh... 
Ni kisah a day before xmas eve... asben aku kata nak dinner steamboat @ home... repeated: @ HOME.  Ok... as u wish dear...  lagi pun dah lama multi cooker aku ni menganggur kat dapur tu hah.. Sesekali kena guna jgak... nak kena ambik ati asben. Kang dia kata membazir je, benda ade tapi tak guna... kang dia dah x nak layan aku beli2 gajet2 dapur kang... Kang padan muke aku kang... kuii..

Anak2 aku dengar je nak buat steamboat mlm tu, excitednya komain... especially big lil boy Afiq la. Suka la dia main masak2 nih... 


Ehem2... cantik je nampak multi cooker tu bile digunakan... naik seri rupe dia... heheh
Bahan2 utk steamboat tu aku beli je pack seafood product yg mmg utk steamboat tuh... 
Utk sup, aku buat simple chicken clear soup... guna chicken stock aku yg berlambak kt dalam peti nunn... sblum ni aku pnh sekali buat sup tomyam.. pun sodapp! <-- puji sndiri, dasar kuat makan !!


Fresh seafood takde, masing2 pantang sbb allergic, except me.  So aku guna chicken slice, senang beli yg dlm pack tu, dah bersih n dipotong nipis2, cepat sket masaknye.  Utk sayur aku ambik bean sprout tu jek. And tambah tauhu lembut tu...


Meriahnya periuk steamboat... nyum..nyumm... sedapnye. Semua ahli keluarga bahagia aku hepi dpt makan steamboat puas2 dgn kos yg MURAH!


#pasni.nak.belaja.buat.sushi.pulak#

No comments :