I choose to be happy

I choose to be happy

Sunday, December 1, 2013

Proud of you...

Alhamdulillah... alhamdulillah... alhamdulillah.   Terima kasih Ya Allah atas kurniaanMu.

Hati ibu mana yg tak gembira saat menerima kabar kejayaan anak. Sungguh, perasaan ni mmg tak pernah rasa sblm ni... my very new experience... gembira tp tidak terzahir dgn ucapan. Dan sudah tentunya perasaan bangga & sgt bersyukur  bertapak di hati.  Sgt berbaloi usaha dan pengorbanan cik kak Alissa nak mencapai standard ummi n babah. Pernah terbit rasa bersalah sbb terlalu memaksa n berkeras... tp kejap je la rase bersalah tu. Balik2 standard tu la jugak yg diulang2 depan cik kak Alissa (teruk kan kitorg)... smpai la hari exam UPSR.  Sorry kakak, we did this for your own good... your own future.  Not for us... not for the teachers... its for you.


Congrats my dear alissa... ♥ u

Tp aku n asben rase bangga gak sbb cik kak nampak mcm faham kehendak ummi ngn abah dia, n berusaha nak achieve our standards... walaupun dia stress dgn bebelan ummi dia ni (bebelan ni kekadang boleh tahan sarkastik... owh, my bad ....).  Tp ofkos bile dicabar, kena la ganjaran kan...  Cik kak Alissa pnh mention dia nak 5A bkn sebab ganjaran....  ( ye lettew.. walhal hari2 ckp kalau kakak dpt 5A kakak nak itu la... ini la... konon la sgt kannn)

Eceli aku kesian sgt dgn my cik kak Alissa... few months before exam, apart frm schedule klas tambahan everyday, cikgu masih lg mintak dia follow team tarian sekolah to perform here n there. Eceli asben dah buat surat mntak dikecualikan until upsr, tp Guru besar plak beriye2 suruh kaunselor skolah call aku n mntak consent utk kakak join tarian. Sian my cik kak Alissa... tp, dia minat nak join lg (helo cik kak, awak dh nak exam yea... meroyan aku cm nih... err.. mase tu la...). Kaunselor siap pujuk rayu aku, smpai aku rasa bersalah.  Aku bkn ape... sekolah dh janji takkan libatkan budak Tahun 6 utk ape2 xtvt. Alih2??? Tp seb baik cikgu bg jaminan yg cik kak Alissa takkan miss anything walaupun dia x masuk kelas. Atas alasan ni la sebenanye aku n asben beralah... menci tau main pujuk2 nih :)

Anyway, ada hikmah di sebalik semua ni... at least cikgu tau yg aku n asben serius pasal perkara ni. Diorng pun helpful kalau aku anta latihan extra nk mintak diorang marking :)

There goes 1 fasa in my mommy's life. Nikmat Allah yg tidak mampu didustakan... Alhamdulillah


No comments :