I choose to be happy

I choose to be happy

Sunday, April 14, 2013

Lil Q dah skolah...

Aku dah nak stat kerja... maka dah kena cari nursery utk lil Qaireen... sob3..
Sgtla sedih :((
2 weeks before start keje, aku start carik nursery... and suprisingly (kpd diriku la kann...) sume nursery yg aku intai2, 6 buah sumenya, semua FULL, termasuk nursery pilihan. full stop. Eceli aku x tau pun, mostly nya dah booking tmpt di nursery2 ni start diorang preknen... mana la aku tauuu. Dah 9 taun kot x beranak... dulu2 takde la aku booking2 cm ni :)

Nasib baik ada 1 nursery ada kekosongan, itu pun cuma 1 jek... maybe sbb nursery ni agak mahal compare to yg lain2 kot.  Tp apa pun legaa... seb baik tmptnya sgt ok...alhamdulillah.

So, a week before aku start keje aku dah anta lil Qaireen ke nursery tu, Nak biasekan lil Q la konon... (walhal, nak biasekan umminye yg dah tebayang2 kesedihan nak tinggalkan lil Q nanti... hihihi).  First day anta, dada aku rase sebak, penuh je rase.. asik dok ingt kat lil Qaireen :(
Masa ambik lil Qaireen ptg tu, lil Qaireen blur tgok ktorang n asik tido... and yg tegezutnya dia terus tido n tido smpai ke mlm.  Bangun utk susu n mandi kejap... tu pun jenuh kejut.  Penat ke dia??? *musykil.dan.mula.pikir.yg.bukan2.*
Sabar... sabar... 

2nd day hanta, aku dah OK sket... hehehe... and masa ambik lil Qaireen pun nmpak mcm ok sgt... ceria n gelak2 bile kena agah, like always... hah, udah normal... legaaaa. Maybe semalamnya tegezut kot ubah tmpt tido, ubah environment, ubah feeding time n ubah style tido (pengasuh tidokan scr meniarap..).

3rd day, hanta lambat... sbb bawak p cucuk dulu. And alhamdulillah, masa ambik lil Qaireen mcm dah get use dgn rutin kena tinggal kat nursery tu... Legaa sgt2, ye la Monday nnt dah nak stat keje kann... X de la ummi nya jiwa kacau sgt :)  Harap lil Qaireen akan enjoy dgn nursery tu.  *Hanya mampu berdoa supaya my lil Qaireen sentiasa dalam lindungan Allaw swt. Ameen*

#SAYANG ANAK TINGGAL2 KAN#

No comments :